De basis van je merk-communicatie vastleggen in een MerkKompas, MerkStem en Persona kun je prima zelf, want jij hebt de meeste ervaring met en kennis over jouw onderneming in jouw eigen speelveld.
Wie wil ik als merk zijn, voor wie, waarom en in welke woorden kan ik die boodschap het best aan mijn klanten overbrengen? Het (werk)boek ‘Maak je merk met DIY Branding’ helpt je op een praktische en snelle manier deze vragen te beantwoorden. Met behulp van het boek zet je de uitgangspunten van je merk bondig en overzichtelijk op papier.
Je MerkKompas, Merkstem en Persona gebruik je als geheugensteun voor jezelf, of als handig middel om samenhang te vinden met anderen die je merk vertegenwoordigen, zoals collega’s of inhuur als een vormgever of websitebouwer.
Als je de kernboodschappen van je merk steeds op dezelfde manier uitdraagt, kunnen mensen je beter leren kennen, gaan waarderen en vertrouwen. Het gevolg is dat je meer klanten aantrekt die echt passen en die daarom blij van je merk worden en blijven.